ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
1. ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
1.1 Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;
- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
1.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в гардеробі верхній одяг, міняє взуття і прямує до місця проведення уроку.
1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
1.5 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні предметиі речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та отрути, газовібалончики.
1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
1.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний час. Уразі пропус-ку учбових занять учень повинен пред’явити класному керівникудовідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причинувідсутності на заняттях. Пропускати без поваж-них причин забороняється.
1.8 Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить до школи зпідготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з розкладом уроків.
1.9 Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
1.10 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
1.11 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.12 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.13 Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
2. Поведінка на заняттях
2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка; після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
2.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
2.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.8 Протягом уроку:
- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших стороннімирозмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;
- не можна підводитися без дозволу учителя;
- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;
- забороняється користуватися мобільними телефонами.
2.9 Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно. Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у щоденнику.
2.10 Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
2.11 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на запитання вчителя, він піднімає руку.
2.12 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
2.13 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання приобговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.
2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своємурозумінню, проте, не повинен заважати іншим.
3.1 Під час перерви учні зобов’язані:
- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу;
- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;
- допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.
3.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).
3.3 Під час перерв учням забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах,поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу длявирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не пристосованих дляцього;
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогоюсили, битися;
- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти, заважати відпочива тиіншим;
- палити в будівлі і на території школи.
3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чивиглядати у відкриті вікна.
3.5 Після закінчення занять учень повинен:
- одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути школу, дотримуючисьправил ввічливості.
3.6 Черговий по класу:
- знаходиться в класі під час перерви;
- забезпечує порядок у класі, провітрюєприміщення;
- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;
- стежить іпідтримує відповідні санітарні умови.
3.7 Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
3.8 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, черговогоучителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправнідії.
4. Правила поведінки учнів в їдальні
4.1 Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
4.2 Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.
4.2 Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
4.3 Підкоряються вимогам вчителя і працівників їдальні.
4.4 Дотримуються черги при купівлі їжі;
4.5 Проявляють увагу й обережність при отриманні і вживанні гарячих та рідких страв.
4.6 Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
4.7 Вживати їжу і напої, придбані в їдальні чи принесені з собою, тільки в їдальні.
4.8 Учні прибирають за собою столові прибори і посуд після вживання їжі.
4.9 Дбайливо ставитись до майна шкільної їдальні.
4.10 Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
4.11 Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
4.12 Забороняється виносити їжу з їдальні.
5. Кінцеві положення
5.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.
5.2 Учні не мають права під час знаходження на території школи та проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.
5.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.
5.4 Паління, вживання алкогольних напоїв та нецензурних висловів на території школи категорично заборонено.
ВІДПОВІДАЛЬНА ОСОБА ЗА ПРОВЕДЕННЯ РОБОТИ, СПРЯМОВАНОЇ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ -ШТАНКЕВСЬКИЙ ІГОР МИКОЛАЙОВИЧ, СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.
План заходів для запобігання та протидії булінгу у Харківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №88 ім. О.Г.Зубарева Харківської міської ради Харківської області на 2021/2022 рік
№ з/п | Зміст заходу | Термін | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1 | Проведення засідання педради на тему «Вирішення проблеми булінгу» | Січень | Коптєнкова Л.Ю. заступник директора з НВР | |
2 | Проведення анкетування та опитування учнів, батьків, вчителів на тему «Булінг» | Січень, Лютий | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
3 | Перегляд відео-презентацій: - «Що таке булінг» - «Булінг у школі» - «Кібербулінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнання і захист дитини» | Січень, вересень Березень, жовтень | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
4 | Перегляд відео «Булінг в учнівському середовищі»; «Викресли булінг»; «Жертва булінгу» | Упродовж року | Класні керівники | |
5 | Створення буклетів з рекомендаціями дій в разі вчинення булінгу до дитини. Та сторінку з телефонами й адресами організацій, в які можна звернутися за допомогою. | Лютий | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
6 | Проведення класних годин на тему «Профілактика булінгу» | Упродовж року | Класні керівники | |
7 | Факультативні заняття з учнями групи ризику «Адаптація школяра» | Лютий | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
8 | Факультативне заняття з учнями 7-8 класів «Вчимося жити разом» | Лютий- Березень | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
9 | Загальношкільні батьківські збори «Булінг» | Березень | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
10 | Проведення занять з елементами тренінгу: - «Булінг в учнівському середовищі»; - «Стоп насиллю в сім’ї»; - Презентації доповідей під час годин спілкування «Толерантне спілкування з однолітками»; - «Правила безпечного перебування в мережі інтернет» | Березень -Травень Вересень- Жовтень Листопад- Грудень | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог класні керівники | |
11 | Проведення гри «Способи вирішення конфлікту мирним шляхом» | Червень | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог педагогічні працівники | |
12 | Проведення на батьківських зборах бесід на тему: «Булінг, форми булінгу, кібербулінг» | Квітень, вересень | Класні керівники | |
13 | Проведення засідання педради на тему: «Насильство в сім’ї» | Листопад | Пухлій В.А. директор, Коптєнкова Л.Ю. заступник директора з НВР | |
14 | Створення виставки дитячих малюнків «Стоп булінг!», «Викресли булінг з життя!» | Березень, листопад | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог Черкашина В.І. вчитель образотворчого мистецтва | |
15 | Організація консультацій здобувачів освіти та їх батьків. | Постійно | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог | |
16 | Працює «Скринька довіри» | Постійно | Богаєнко Д.О. Штанкевськи І.М. практичний психолог, соціальний педагог |
Порядок подання заяв на випадки прояву булінгу
1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу, батьки або вчитель повідомляє про це адміністрацію закладу освіти. Заява батьків подається на ім'я керівника закладу освіти.
2. Адміністрація ЗЗСО відразу реагує на представлені факти, з'ясовуючи причини.
-створюється комісія для розгляду факту булінгу:
-проводиться бесіда класного керівника, практичного психолога з булером та жертвою.
-проводиться бесіда з учнями класу щодо з'ясування причин проявів булінгу.
-проводиться бесіда окремо з булером, з жертвою, з їх батьками.
-надаються рекомендації усім учасникам розглянутої справи.
-узагальнюються результати роботи комісії щодо розгляду випадку, приймаються рішення.
3. Адміністрація ЗЗСО інформу. відповідні органи з метою прийняття рішення для притягнення до відповідальності згідно з законодавством України.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1.У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.
3.Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:
-якщо комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
-якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
4.Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
5.Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
Штрафи, які передбачено за знущання
-Моральне чи фізичне насильство, агресія – 340-850 грн.
-Дії з особливою жорстокістю, повторне порушення – 850-1700 грн.
-Приховування вчителем факту цькування – 1700-3400 грн, або виправні роботи строком до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.
Якщо правопорушення вчинили неповнолітні до 16 років, штраф сплачуватимуть батьки.
Телефони довіри
Національно "гаряча" лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного)
Національна дитяча "гаряча" лінія 0 800 500 225 або 116 111 (з мобільного)
Центр надання допомоги постраждалим від насильства
Тиждень "СТОП Булінг!"
17.09.2020 в рамках Тижня протидії булінгу в закладі освіти було проведено інтерактивні заняття "Стоп булінг!" в початкових класах