Відповідальна особа за проведення роботи, спрямованої на запобігання та протидію булінгу - соціальний педагог закладу освіти Штанкевський Ігор Миколайович

Гриневич розповіла, яка допустима кількість учнів у класі | Мобільна версія | Новини на Gazeta.ua

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

1. Учень приходить до закладу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході дотримується правил ввічливості, знімає в гардеробі верхній одяг, одягає змінне взуття й прямує до місця проведення уроку.

2. Учень зобов'язаний приносити на заняття всі необхідні навчальні приладдя, підручники, зошити, щоденник.

3. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, установлені навчальною програмою відповідно до розкладу занять.

4. Учень зобов'язаний щодня записувати домашні завдання в щоденник.

5. Учень зобов'язаний на першу вимогу вчителя (класного керівника) надавати щоденник.

6. Не дозволяється без дозволу вчителів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) покидати заклад та його територію в урочний час.

7. У разі пропуску занять учень зобов'язаний надати класному керівнику довідку з медичної установи. У виняткових випадках відсутності на уроках за сімейними обставинами чи з інших поважних причин учень зобов'язаний надати записку від батьків (осіб, які їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.

8. Учень закладу повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

9. Поза закладом учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

10. Забороняється вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб.

11. Фізична конфронтація, залякування й знущання є неприпустимими формами поведінки.

12. Учні бережуть майно закладу, надають посильну допомогу в його ремонті; акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти й порядку на території закладу.

13. Учні, які знайшли втрачені або забуті речі, здають їх черговому адміністратору, черговому вчителю або класному керівникові.

14. Забороняється приносити до закладу та на його територію з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні предмети й речовини, спиртні напої, сигарети, наркотики й інші одурманюючі речовини та отрути, газові балончики.

ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

1. Коли вчитель заходить до класу, учні встають на знак вітання вчителя, сідають після того, як учитель відповість на вітання й дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером.

2. Під час уроку не можна порушувати дисципліну, відволікатися самому й відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми та іншими справами, що не стосуються уроку.

3. Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.

4. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти руку й попросити дозволу в учителя.

5. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

6. Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

7. Якщо учень під час уроку отримав оцінку, він зобов’язаний після закінчення уроку подати учителю щоденник для її виставлення.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКІВ

1. До початку уроку учень повинен:

- прибути до кабінету до дзвінка;

- увійти до кабінету з дозволу вчителя;

- підготуватися до уроку.

2. Під час перерви учень зобов'язаний:

- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;

- підготуватися до наступного уроку;

- вийти з кабінету з метою його провітрювання;

- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

- виконувати вимоги вчителя, який чергує на поверсі, працівників закладу;

- допомагати на прохання вчителя готувати кабінет до наступного уроку.

3. Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити за своїми потребами, проте не повинен заважати відпочивати іншим.

4. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по закладу, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, кухня, фізична та хімічна лабораторії, спортивна зала).

5. Під час перерв учням забороняється:

- бігати сходами, коридорами та в місцях, не пристосованих для ігор;

- штовхати один одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу для вирішення будь-якої проблеми;

- їсти чи влаштовувати ігри в туалеті;

- самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях;

- палити в будівлі й на території закладу.

6. На перервах учні мають право звернутися до класного керівника, чергового вчителя, адміністратора за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

7. Після закінчення занять учень повинен:

- одержати одяг з гардеробу;

- акуратно одягнутися;

- покинути заклад, дотримуючись правил ввічливості.

8. Черговий по класу:

- знаходиться в кабінеті під час перерви;

- забезпечує порядок у кабінеті, підтримує відповідні санітарні умови, провітрює приміщення;

- допомагає, за потреби, підготувати кабінет до наступного уроку.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

1. Учні приходять до їдальні на перерві, після закінчення уроку.

2. Виконують вимоги чергового вчителя, працівників їдальні.

3. Дотримуються черги при отриманні їжі, шанобливо ставляться до працівників їдальні.

4. Перед прийомом їжі учні в їдальні миють руки з милом.

5. Проявляють увагу й обережність при отриманні й вживанні гарячих та рідких страв.

6. Під час вживання їжі дотримуються хороших манер, поводяться пристойно.

7. Розмовляти під час їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

8. Учні повинні вживати їжу і напої, придбані в їдальні чи принесені з дому, тільки в їдальні.

9. Учні прибирають за собою столові прибори й посуд після вживання їжі.

10. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

11. Учням забороняється:

- приходити до їдальні у верхньому одязі;

- виносити з їдальні їжу.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ УЧНІВ

1. Учні закладу повинні дотримуватися офіційно-ділового стилю в одязі.

2. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе й суспільства.

3. Не рекомендується використовувати косметику й одягати прикраси на заняття.

4. Не дозволяється:

- на уроках, крім фізичної культури, знаходитися у спортивному одязі;

- знаходитися в закладі у верхньому одязі без особливих на те причин.

5. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять святково вдягнені.

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники,

працівники та педагогічні працівники гімназії та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  1. систематичність (повторюваність) діяння;

  2. наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

  3. дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти директору закладу освіти.

2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу(цькування)

здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

3. Заяви, що надійшли на електронну пошту гімназії отримує секретар-друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто директор закладу освіти або його заступник.

5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8. Розгляд Заяв здійснює директор закладу освіти з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

1. Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.

2. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення директора закладу освіти.

3. Відповідальна особа призначається наказом директора закладу освіти.

4. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1. За результатами розгляду Заяви директор гімназії видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3. Для прийняття рішення за результатами розслідування директор гімназії створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.

4. Комісія створюється наказом директора закладу освіти.

5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор гімназії та інші заінтересовані особи.

6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7. Якщо Комісія визначила, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор гімназії зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор гімназії має повідомити постраждалого.

9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4. За результатами розслідування протягом 1 робочих дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.

5. Директор закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу

1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор закладу освіти:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2. Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з соціальним педагогом закладу освіти та затверджуються директором закладу.

3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

Закон «Про медіа» опублікували» у «Голосі України» - Детектор медіа.

Нормативно-правові документи з питань запобігання та протидії булінгу

Закон України від 18.12.2019 №2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Наказ МОН України від 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти»

Наказ МОН України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти»

Лист МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження протидії булінгу (цькуванню)»

Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»

Лист МОН України від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу»

Лист МОН України від 18.05.2018 №1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству»

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.10.2014 №1/9-557 «Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей»

Державна соціальна програма запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року

Кiлькiсть переглядiв: 100