Співпраця з ВНЗ
ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ, СКЛАД І ОСНОВНІ ФОРМИ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ
Чинники, які необхідно враховувати під час виявлення професійних здібностей:
1) у юнацькому віці деякі професійно важливі якості перебувають у прихованому стані, тому що немає умов для їх прояву;
2) недостатній рівень самосвідомості підлітка, нестійкість емоційного стану, неадекватна самооцінка;
3) недолік життєвого досвіду (недостатні знання про світ професій і ринок праці, правила і можливі помилки під час вибору професії).
Знизити негативний вплив цих чинників можна тільки шляхом цілеспрямованого психолого-педагогічного супроводу професійного самовизначення, яке варто розпочинати ще в початковій школі, як це робиться в багатьох країнах.
Профорієнтація — це науково обґрунтована система соціально-економічних, психолого-педагогічних, медико-біологічних і виробничо-технічних заходів щодо надання молоді особистісно орієнтованої допомоги у виявленні й розвитку здібностей і схильностей, професійних і пізнавальних інтересів у виборі професії, а також формування потреби у праці й готовності працювати в умовах ринку, багатошаровості форм власності й діяльності. Вона реалізується в ході навчально-виховного процесу, позаурочної та позашкільної роботи з учнями.
Цілі профорієнтації:
· надання профорієнтаційної підтримки учням у процесі вибору профілю навчання та сфери майбутньої професійної діяльності;
· вироблення в школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці.
Завдання профорієнтації:
· одержання несуперечливих відомостей щодо переваг, схильностей і можливостей учнів для розподілу їх за профілями навчання;
· забезпечення широкого діапазону варіативності профільного навчання за рахунок комплексних і нетрадиційних форм і методів, що застосовують на уроках та у виховній роботі елективних курсів;
· додаткова підтримка деяких груп школярів, щодо яких легко спрогнозувати труднощі у працевлаштуванні;
· вироблення гнучкої системи кооперації старшої школи з установами додаткової та професійної освіти, а також з підприємствами міста, регіону.
Складові діяльності із профорієнтації:
· розробка класних годин, рольових ігор;
· тренінгові заняття з учнями;
· елективні курси.
Основні форми профорієнтаційної діяльності:
· дискусії;
· тренінги;
· круглі столи;
· робота з батьками;
· робота з випускниками школи, студентами вищих навчальних закладів;
· виставки-перегляди;
· екскурсії.
Організація роботи припускає використання групових і індивідуальних форм роботи.
19 жовтня учні 10-а класу разом із класним керівником Ложечкин Г.І., відвідали день відкритих дверей Харківського національного університету ім.О.М.Бекетова
ПЛАН
проведення Тижня профорієнтації в Харківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 88 імені. О.Г. Зубарева
Харківської міської ради Харківської області
з 16.03.2020 по 19.03.2020 року
№ з/п | Заходи | Дата проведення | Класи | Відповідальні |
1. | Виставка-презентація інформаційно-довідкової, методичної літератури з профорієнтації | 16.03.2020- 20.03.2020 | 1-10 | Чорна І.В. |
2. | Виставки: - малюнків “Я хочу бути…” - газет „Професії моєї родини” | 16.03.2020- 20.03.2020 | 1-7 8-11 | Ковтун Г.Є. класні керівники |
3. | Галерея висловів про професії та працю | 16.03.2020-20.03.2017 | 1-10 | Учнівське самоврядування |
4. | Конкурс творів«Як я уявляю свою професію» | 16.03.2020- | 4 - 7 | Вчителі укр. мови та літер. |
5. | Усні журнали: - Знайомимось з професіями; - Професії моїх батьків; - Усі професії потрібні, усі професії важливі; - Калейдоскоп професій |
16.03.2020 17.03.2020 18.03.2020 19.03.2020 20.03.2020 | 1-А, 1-Б 2-А, 2-Б 3-А 3-Б 4-А 4-Б | Класні керівники |
6. | Урочистий захід “Розмаїття талантів” | 20.03.2020 12.00 | 7-8 | Черкашина В.І. |
7. | Профорієнтаційний захід “Місто веселих майстрів” | 17.03.2020 12.00 | 8-А | Рощупкіна В.С. |
8. | Ярмарок професій на базі ПДЮТ „ІСТОК” | 16.03.2020 | 6-Б | Воронкевич В.О. |
9. | День відкритих дверей в ЦПТО №1 | 16.03.2020 9.45 | 6-Б | Пашкова К.В. |
10 | Акція “Збережи книгу”. Конкурс закладок. | 16.03.2020- 20.03.2020 | 1-4 | Класні керівники |
11 | Участь у Днях відкритих дверей ВНЗ | Упродовж семестру | 10-А | Ложечник Г.І. |
12 | Батьківські збори «Вплив батьків на розвиток зацікавленості учнів щодо майбутньої професії» | лютий –березень 2020 | 9,10 | Класні керівники |
13 | Провести з учнями 9 класу тренінгів щодо оцінки їх відповідності вимогам майбутньої професії. | 16.03.2020- 20.03.2020 | 9-А | Назаренко А.Б. |
14 | Складання попередніх списків майбутніх випускників 9-х класів у електронному вигляді | 02.03.2020-06.03. 2020 | 9-А | Назаренко А.Б. |
15 | Підготовка інформації щодо обліку подальшого навчання та працевлаштування майбутніх випускників 9 класів за єдиною формою звітності у електронному вигляді | 05.02.2020 | 9-А | Назаренко А.Б. |
ФОТОЗВІТ
Галерея "2016/2017"
22.03.2016 на базі історичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди відбулася І студентсько-учнівська науково-практична конференція "Навчальний заклад: історія та сучасність". Учениця 8-А класу Бегмат Діана презентувала доповідь про учителя ХЗОШ №88 та випускника Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди О.Г. Зубарева.
Учні 9-11-х класів відвідали ХНУ ім.В.Н.Каразіна, де побували у центральній науковій бібліотеці, в музеї університету, а також відвідали кафедри.
Освіта в сучасному світі - основа всебічного сталого розвитку суспільства!
Під час проведення тижня профорієнтації в школі наші старшокласники побували в Національному фармацевтичному університеті на кафедрі біотехнологій.
Науковці та студенти представили майбутнім абітурієнтам презентацію про ВУЗ, а також ознайомили їх з новими досягненнями фармакології.
Познайомитися з діяльністю Національного фармацевтичного університету можна за мережевою адресою:http://nuph.edu.ua/
Учні 9-А класу в рамках тижня профорієнтації відвідали Харківський обласний центр зайнятості, в якому отримали інформацію щодо подальшого вибору професії.
Конференція, присвячена Дню науки. Учні нашої школи відвідали цей захід.Навчальні заклади презентували досягнення своїх студентів.